Arbetsprocess
Vår arbetsprocess
Dina preferenser, förutsättningar och önskemål är alltid det som sätter ramarna för vårt förvaltningsuppdrag och lägger grunden för den löpande diskretionära portföljförvaltningen.
För att så effektivt som möjligt nå varje avkastningsmål följer vi en noggrant framarbetad arbetsprocess i ett antal steg. Här följer en kort introduktion av respektive steg.
01.

Kundanalysen
Varje enskild kund är unik. För att kunna prestera är det viktigt för oss att vi lär känna dig, lyssnar på dina önskemål och förstår din situation. Vi tar oss tid att göra kundanalysen ordentligt. Det är i detta steg vi lägger grunden för uppdraget och sätter målen mot vilket vi mäter framgång.
02.

Investeringsuppdraget
Baserat på kundanalysen skräddarsyr vi en investeringspolicy för just din portföljförvaltning.
- Första steget är att identifiera rätt strategisk allokering, det vill säga vilken fördelning mellan tillgångsslag portföljen ska ha för att kunna möta din förväntade risknivå och avkastning.
- Andra steget är att besluta vilka moduler förvaltningen ska bestå av och hur fördelningen ska se ut. Svensk vs internationell exponering, stora bolag vs små bolag, aktiv vs passiv förvaltning m.m.
- Tredje steget är en slutlig individanpassning ner på detaljnivå. Finns det några specifika önskemål? Ska något adderas, anpassas eller uteslutas?
Resultatet bildar mandatet för vårt investeringsuppdrag.
03.

Den löpande förvaltningen
När det unika investeringsuppdraget är framtaget, påbörjas arbetet med den löpande förvaltningen. Förvaltningen styrs av Ericsson & Partners unika investeringsfilosofi, en detaljerad investeringspolicy samt riktlinjer för hur det dagliga arbetet ska skötas. Varje förvaltare jobbar nära marknaden och bevakar varje kunds portfölj på daglig basis.
04.

Uppföljningen
Som kund ska du alltid känna dig trygg och nöjd med våra tjänster. Uppföljningen av vårt arbete sker genom följande delar:
- Löpande kundmöten. I genomsnitt träffar vi våra kunder fyra gånger per år, men vi anpassar såklart antalet möten och annan kommunikation efter dina önskemål.
- Eget log-in där all information om förvaltningen samlas.
- Ständig tillgänglighet för frågor eller funderingar.
- Intern Compliance som löpande granskar verksamheten med avseende på att interna rutiner efterlevs samt att portföljförvaltningen sker på ett sätt som är i linje med kundernas önskemål.
Vill du komma i kontakt med oss?
Välkommen att höra av dig till någon av våra medarbetare för att boka ett personligt möte.